La iniciativa, dotada amb 30.000 euros, pretén facilitar l’accés a la universitat i reduir l’impacte del cost dels desplaçaments
L’Ajuntament de la Vall d’Uixó ha convocat per primera vegada una línia d’ajudes al transport dirigida a estudiants universitaris de grau empadronats al municipi, amb l’objectiu de facilitar l’accés als estudis superiors i contribuir a reduir el cost dels desplaçaments als centres universitaris.
L’alcaldessa, Tania Baños, ha destacat que “volem continuar donant suport als joves perquè puguen estudiar en igualtat d’oportunitats i que cap obstacle econòmic condicione el seu futur”. En este sentit, ha recordat que “esta convocatòria se suma a altres iniciatives que hem impulsat recentment, com la nova sala d’estudi gratuïta i amb un horari ampli, perquè entenem que invertir en educació és invertir en el futur de la ciutat”.
La convocatòria compta amb un pressupost total de 30.000 euros, que es repartirà entre totes les sol·licituds admeses, amb un import màxim de 80 euros per estudiant. Les ajudes subvencionaran les despeses de transport, tant si els desplaçaments s’han realitzat en transport públic com en vehicle privat.
El regidor de Joventut, Manel Agea, ha explicat que “és la primera vegada que l’Ajuntament posa en marxa esta línia d’ajudes i ho fem com una prova pilot, prenent com a referència el nombre d’estudiants universitaris del municipi”. L’objectiu, ha assenyalat, és “que el transport no siga una barrera per a accedir a la universitat i formar-se”.
Poden optar a les ajudes les persones empadronades a la Vall d’Uixó abans que finalitze el termini de presentació de sol·licituds, que tinguen entre 17 i 30 anys i hagen cursat durant el curs 2025-2026 estudis oficials de grau en modalitat presencial en qualsevol universitat del territori espanyol. Les ajudes són compatibles amb altres beques o subvencions concedides per altres administracions per a la mateixa finalitat.
El termini de presentació de sol·licituds romandrà obert fins al 22 de juliol, i la tramitació es podrà realitzar preferentment a través de la seu electrònica del web l’Ajuntament o presencialment a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (ubicada en la planta baixa del Palau de Vivel).
Els estudiants que comencen primer de grau el pròxim mes de setembre podran optar a la convocatòria de l’any que ve, ja que “hem volgut simplificar al màxim la tramitació perquè totes les persones sol·licitants puguen presentar la documentació en un únic procediment, una vegada finalitzat el curs acadèmic”, ha explicat Agea. L’Ajuntament preveu resoldre les ajudes durant el mes de setembre perquè els estudiants disposen d’estos recursos econòmics coincidint amb l’inici del nou curs universitari.