El Govern Provincial portarà a ple una modificació de crèdit de 24,45 milions d’euros procedents dels romanents de l’exercici 2025.

“El Govern d’Espanya ha acabat rectificant gràcies a la pressió exercida des d’esta Diputació i pels alcaldes de la nostra província. Estos diners no són del Govern, són dels castellonencs i tornen ara als nostres pobles en forma d’inversions i serveis”, ha subratllat la presidenta de la Diputació, Marta Barrachina.

El vicepresident i responsable de l’àrea de Bon Govern, Héctor Folgado, ha explicat per la seua part que “una vegada ratificat que la Diputació complix amb els requisits establits pel Reial Decret per a poder utilitzar els romanents del passat exercici, esta primera modificació de crèdit va destinada al fet que els 135 municipis de la província puguen disposar, com més prompte millor, de la màxima inversió procedent del Pla Impulsa”. Héctor Folgado ha incidit en què “amb el Pla Impulsa dotem a tot el territori de més recursos i, ara, eixos recursos econòmics els arribarà en temps rècord, amb l’objectiu de millorar equipaments, serveis públics i prestacions a la la ciutadania”.

Així, la sessió ordinària del mes de juny que se celebrarà dimarts que ve 30 de juny en el Palau Provincial, inclou la modificació de crèdit, “el primer pas perquè els diners arribe, com més prompte millor als municipis”, ha afegit el vicepresident provincial.

Concretament, la modificació de crèdit, al costat del pressupost ja aprovat, suposarà l’ingrés als ajuntaments i mancomunitats del 85% de la inversió total destinada a obres i serveis del Pla Impulsa i el 100% del gasto corrent del present exercici. Tot això suma més de 26,4 milions d’euros.

Este import forma part del total dels 32,5 milions d’euros destinats al Pla Impulsa 2026/2027, la major inversió de la història de la institució provincial per a este pla biennal. A això se suma més llibertat perquè es manté l’opció de destinar una part a gasto corrent (un màxim del 40%) i l’altra a obra (un mínim del 60%). A més, el Pla Impulsa contempla menys burocràcia en facilitar tots els tràmits perquè tots els municipis puguen beneficiar-se d’este pla.

Una Diputació “que complix”

La presidenta Marta Barrachina ha posat l’accent que la utilització de romanents de tresoreria per a gastos generals “no és un regal del Govern, és el que correspon a esta Diputació que complix”. Al respecte, Marta Barrachina ha reiterat que “la pressió realitzada és la que ha aconseguit que administracions com esta Diputació, sanejada amb deute zero i amb romanents, puga disposar dels seus estalvis per a poder invertir en més oportunitats, més desenvolupament i més benestar en el conjunt del nostre territori”.

En este punt recordar que la presidenta de la Diputació ha reivindicat en reiterades ocasions la suspensió o flexibilització de la regla de gasto i el principi d’estabilitat pressupostària per als exercicis 2025 i 2026, permetent a les Entitats Locals utilitzar la totalitat dels seus romanents de tresoreria per a gastos generals, “sense les restriccions imposades pel Govern d’Espanya”.

Esta exigència també es va traslladar a l’Executiu Central a través d’un manifest impulsat per la presidenta de la Diputació de Castelló i firmat per 79 alcaldes de la província. I és que “permetre l’ús dels romanents suposa impulsar inversions necessàries en els municipis, millorar la qualitat dels serveis públics, reactivar l’economia local i donar una resposta més eficaç a les necessitats de la ciutadania”, ha afegit Marta Barrachina.

La presidenta de la institució provincial ha finalitzant indicant que “des de la Diputació continuarem alçant la veu perquè esta província reba el que li correspon i vam mostrar el nostre màxim suport a les entitats locals, que són les administracions més pròximes a les ciutadans”.