Merche Galí reivindica la revalorització de les pensions associada a l’IPC impulsada pel Govern central i recorda que amb les polítiques del PP, els pensionistes de la província “cobrarien hui centenars d’euros menys”
El PSPV-PSOE de Castelló ha destacat que més de 135.000 pensionistes de la província cobraran este mes de juny la paga extraordinària d’estiu més alta de la història, amb una mitjana de 2.800 euros, gràcies a la revalorització impulsada pel Govern d’Espanya. Esta actualització garanteix que les pensions mantinguen el seu poder adquisitiu en un context internacional marcat per la inestabilitat econòmica i pels deliris bèl·lics de l’extrema dreta, que han encarit la vida de les famílies treballadores i de les persones pensionistes.
La vicesecretària general i diputada provincial, Merche Galí, ha assenyalat que esta paga extraordinària aporta més estabilitat econòmica a milers de llars castellonenques i ha posat en valor la recuperació, amb el desallotjament de Mariano Rajoy de la Moncloa, de la revalorització de les pensions conforme a l’IPC, que va deixar enrere els anys en què el PP les va mantindre pràcticament congelades amb increments del 0,25%.
“Amb aquell sistema, els pensionistes de Castelló cobrarien hui centenars d’euros menys cada any. Les dades deixen clar que les decisions polítiques tenen efectes molt concrets sobre la butxaca de la gent i que hui, amb un govern socialdemòcrata, les persones que han treballat tota la vida tenen protegit el seu poder adquisitiu”, ha afirmat.
El PSPV-PSOE de Castelló ha remarcat que esta actualització es nota en les despeses més quotidianes i que, a més, esta injecció d’ingressos extra té una repercussió directa en el comerç i els serveis dels municipis de la província.
Galí ha subratllat que les pensions mínimes i no contributives han experimentat increments superiors amb l’objectiu de reforçar l’escut social i protegir especialment les persones amb menys recursos. Una millora que beneficia moltes dones que, pel paper que se’ls va assignar durant dècades en les tasques de cura de la casa i de la família, no van poder cotitzar prou per a tindre una pensió digna.
La dirigent socialista ha advertit que el futur de les pensions depén de les decisions que adopten els governs i ha recordat que tant Vox com el PP han votat reiteradament en contra de mesures que contemplaven la seua revalorització. “Som el partit que revaloritza, protegeix i millora les pensions de la gent major i continuarem defensant que siguen públiques, dignes i suficients davant els qui volen pensionistes pobres”, ha assenyalat.
“Les pensions són un dret guanyat després de dècades de treball i una peça central de l’estat del benestar. El nostre compromís és continuar reforçant-les perquè les persones majors visquen amb més tranquil·litat i amb la seguretat que mereixen”, ha conclòs.