112 xiquets i xiquetes participen en la pre-escoleta abans de l’inici del programa ordinari, que al juliol reunirà 425 escolars
L’Escola d’Estiu de la Vall d’Uixó ha començat enguany uns dies abans de l’habitual amb la posada en marxa de la pre-escoleta, un servei que oferix activitats d’oci educatiu durant els dies 25, 26, 29 i 30 de juny i que facilita la conciliació familiar i laboral en els dies previs a l’inici del programa ordinari.
En esta primera edició participen 112 xiquets i xiquetes, que desenvolupen les activitats a l’edifici de l’Escola d’Adults. El regidor de Serveis Socials, Jorge Marqués, ha explicat que “esta iniciativa dona resposta a una demanda de moltes famílies que necessitaven cobrir els dies que hi havia entre la finalització del curs escolar i l’inici de l’Escola d’Estiu”.
A partir del mes de juliol començarà l’Escola d’Estiu tradicional, en la qual s’han matriculat 425 xiquets i xiquetes d’entre 3 i 12 anys. El programa es desenvoluparà als CEIP Eleuterio Pérez i Ausiàs March. Enguany, l’Ajuntament ha renovat el plantejament pedagògic del projecte amb la temàtica ‘Amunt el teló!’, que acostarà els participants a diferents disciplines artístiques i creatives com la dansa, el teatre, la música, el circ, la pintura o l’expressió corporal.
A més, les activitats a l’aire lliure continuaran tenint un paper destacat, amb jocs d’aigua i dinàmiques adaptades a les altes temperatures pròpies de l’estiu. Marqués ha assenyalat que “volem que l’Escola d’Estiu siga molt més que un recurs de conciliació”. Així, és també un espai perquè els xiquets i xiquetes “aprenguen, desenvolupen la seua creativitat, gaudisquen de l’estiu i facen noves amistats en un entorn segur i divertit”.